Автосалонът в Делхи: електромобили и тенджери под налягане на колела

Общи 13 февруари 2014 | Speed-Press.com A- A+ 12550 посещения | без коментари

Автомобилното изложение в Ню Делхи вече не е просто отражение на индийския бизнес. По-рано салонът се провеждаше в прашна местност, пълна с полуразбити постройки, където около автомобили като S-класата сновяха просещи деца, докато охраната не се намесваше, за да ги изгони. Всичко това обаче е минало. От тази година индийското автошоу ще бъде провеждано на всеки две години в изложбен център в предградието Греатер Нойда. Така то се доближава максимално до останалите изложения от подобен тип, провеждани по целия свят. Дори скъпите германски кабриолети са изложени отворени – и то без никакъв риск. Но нека се слеем с тълпата, която нахлува в залите. Най-големите опашки се образуват пред щанда на BMW. Само че новият маркетингов шеф на компанията Франк Шльодер е скептичен – заради икономическата криза и падащата рупия перспективите на индийския пазар не били добри. „Ние постоянно трябва да вдигаме цените.“ А маржовете били прекалено малки. Рояк от прототипи на електромобилиТогава да обърнем поглед към местните производители. Оставаме като гръмнати – защото страната, която няма ресурси да доставя електричество на собственото си население, иска да заложи на електрическата мобилност. Дори маркетинговият шеф на BMW има генератор върху покрива на къщата си, разположена във вилна зона. Ето защо електромобилите са само концепции. И вероятно ще си останат такива. Mahindra представя четири шоуавтомобила на ток, три от които – с Plug-in техника. Verito Electric е малък грозноват седан, който изминава 80 км с едно зареждане при скорост 85 км/ч. Не звучи многообещаващо... До него откриваме Mahindra Reva E2O, индийската версия на E-Smart. За Mahindra обаче Reva играе същата роля като i3 при BMW. С разликата, че баварците правят своята машина серийно. Момент! E2O също се предлага на пазара – за сума, приблизително равна на 14 000 лева. Което я прави най-евтината електрическа кола на пазара! Mahindra обаче предлага не само „бюджетни“ модели. На щанда й е изложен и спортният електрически модел Halo, който ускорява от 0 до 100 км/ч за по-малко от осем секунди. Не е кой знае колко впечатляващо! Но нека продължим към Tata. Стоп! Забравхме нещо - на щанда до болида М1, предназначен за новата Формула Е на FIA, oткриваме и Mahindra XUV500, SUV дизелов хибрид – направен само за да събира погледите. Tata представя фамилия от малки автомобили и бусСега вече ще обърнем внимание на Tata. Nano, “най-евтиният автомобил на света“, който беше представен през 2008 г. и беше по кориците на хиляди издания по цял свят, се оказа провал. Младите индийци не искаха подобен „евтинджос“. И сега идва ред на нейните „братя“ Bolt (хечбек) и Zest (седан). И двата автомобила са задвижвани от двигатели с вътрешно горене – т.е. ще се появят в шоурумовете. На щанда обаче са представени и прототипите Connectnext и Nexon – които са с електрическо задвижване и „4х4 за града и извън пътя“. Така де – все пак индийските асфалтови и макадамови пътища си приличат – както сме свикнали в България. На същия щанд откриваме и още един електромобил – индийски вариант на Mia Electric, но без плъзгащи се врати и централно разположена седалка за шофьора, но с хубаво име – Magic Iris. Електродвигателят развива девет (и цифром: 9) кВт. „Магическият“ Iris обаче трябва да изминава до 100 км след пълно зареждане на батерията и да предлага място за шофьора и четирима пътници. Моля? В Tata имат добро чувство за хумор – защото щом колата е с място за петима, в нея ще се возят поне десет души. Все пак е предназначена за Индия!

 

Снимки


 

 
 

Коментари

 

Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!

 
(задължително)
(препоръчително)
или
Влез през Facebook
 

Благодарим Ви, че използвате кирилица за Вашите коментари. В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки, или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератор на сайта.
 

Като използвате този Уебсайт, Вие се съгласявате с употребата на бисквитки.
За повече информация, моля вижте нашата Политика за бисквитките.
Затвори
Вашата заявка се обработва, моля изчакайте Зарежда се, моля изчакайте